close
تبلیغات در اینترنت
ورزش هايي براي زنان باردار

ورزش هايي براي زنان باردار

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
مجله شلوغ
تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

ورزش براي خانم هاي حامله

ورزش هايي براي زنان باردار

ورزش، یکی از توصیه‌های همیشگی متخصصان و پزشکان است اما انجام حرکات ورزشی در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود زیرا علاوه بر تقویت جسم می‌تواند تاثیرات مثبت شگفت‌انگیزی را نیز بر روحیه مادران آینده داشته باشد. اما اکنون یک سوال مطرح می‌شود، چه ورزش‌هایی برای مادران باردار مفید است؟ یا برعکس چه ورزش‌هایی برای مادران مضر و خطرناک است؟

به ادامه مطلب برويد    تمرينات ورزشي ويژه خانم هاي حامله ، ورزش در دوران بارداري

چرا ورزش در دوران بارداری اهمیت دارد؟
شاید این سوال هم در ذهن شما نقش بسته باشد و جواب قانع کننده‌ای برای آن نداشته باشید و بگویید چون همه می‌ گویند ورزش در دوران بارداری مفید و سودمند است پس باید به حرکات ورزشی پرداخت. انجام حرکات ورزشی در دوران بارداری می‌تواند آرامش و همینطور کنترل اشتها و خواب را برای مادران آینده به دنبال داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های ورزش می‌توان به بهبود خلق و خوی مادر، تقویت ارتباط مادر با جنین از طریق جفت و همینطور تناسب اندام را نام برد. اما ورزش کردن مادران نه تنها تاثیر مثبتی را بر مادران دارد بلکه باعث می‌شود تا جنین نیز با وزن متعادل و نرمالی متولد شود که در نتیجه تاثیرات ورزش مادران است. ورزش می‌تواند دردها یا مشکلات متعددی که ممکن است در متولد شدن نوزاد به وجود آید را نیز کاهش داده و بر استقامت بدن مادر بیافزاید. از مهمترین ویژگی‌های ورزش می‌توان به کاهش نیاز به جراحی‌های سزارین را اشاره کرد. ورزش به ضربان قلب مادر و همینطور بهتر تنفس کردن نیز کمک می‌کند.

اهميت ورزش براي زنان حامله ، زنان باردار چه ورزش هايي بايد بكنند
ورزش‌های مناسب مادران باردار
مادران بایستی قبل از انتخاب هر رشته ورزشی با پزشک خود مشورت کنند زیرا پزشک با توجه به وضعیت جسمی مادر ورزش مناسبی را برای او تجویز می‌کند. اما از ورزش‌های مفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 پیاده‌روی
پیاده‌روی، یکی از ورزش‎های مفید و ساده‌ای است که به اکثریت مادران توصیه می‌شود. پیاده‌روی با تقویت قلب و گردش خون مادران همراه است و جزو ورزش‌هایی محسوب می‌شود که تا آخرین روز بارداری می‌توان به انجام آن پرداخت.

شنا
شنا نیز یکی دیگر از ورزش‌هایی است که به مادران توصیه می‌شود. شنا می‌تواند عضلات و ماهیچه‌های پا را تقویت کند.

ایروبیک
حرکات ایروبیکی که ساده باشند و در آنها حرکات تند یا تهدیدآمیزی برای مادر و جنین وجود نداشته باشد نیز می‌تواند مفید و سودمند باشد.

یوگا
یوگا نه تنها با حرکات کششی به جسم مادران کمک می‌کند بلکه به تقویت ذهن و همینطور کاهش استرس نیز می‌پردازد. از دیگر ورزش‌های مفید می‌توان به حرکات کششی، بدن‌سازی، رقص و ... را نام برد.

در انجام حرکات ورزشی احتیاط شود
همانطور که گفته شد، ورزش به تقویت عضلات قلب، خون‌رسانی و تنفس بهتر مادر کمک می‌کند. اما تمام نکات ذکر شده تنها در صورتی مفید هستند که مادر خود را خسته نکند یا آسیبی به خود و جنینش وارد نشود. اگر در هر لحظه‌ای احساس کردید با تنگی نفس، درد قفسه سینه، تهوع، انقباض‌های رحمی، سردرد، درد کمر یا تغییر وضعیت ثابت و نرمال خود روبرو هستید، ورزش کردن را متوقف کنید.

بازنشر : مجله شلوغ

منبع: ني ني سايت ninisite.com


تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: | نظرات()
برچسب ها : , , , , , ,

نویسنده :

بازديد : 151

موضوع: پزشكي و سلامت , درباره بارداري ,

بخش نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تست اين قالب

تست شماره 1

تست شماره 2

تست شماره 3

تست شماره 4