close
تبلیغات در اینترنت
خيلي راحت در جمع صحبت كنيد
loading...

مجله شلوغ

چرا در پيش ديگران نميتوانيد راحت صحبت كنيد

خيلي راحت در جمع صحبت كنيد

راحت صحبت كردن در جمع

خيلي راحت در جمع صحبت كنيد

چند وقتیه اعتماد به نفسم پایین اومده و تو جمع نمیتونم خودم باشم و خودم رو می بازم فکر میکنم بقیه از صحبت کردن با من خیلی خوشحال نمیشن برای همین یه راهکار میخواستم

به ادامه مطلب برويد

 

داشتن اعتماد به نفس ، راحت بودن در پيش ديگران ، راحت صحبت كردن ، با آرامش صحبت كنيد

گفتگو با خود:

برای غلبه بر احساس دستپاچگی در موقعیت های اجتماعی از خود گویی های مثبت مانند آنچه در ذیل ارائه می شود استفاده کنید:
- من از خودم رضایت دارم، نیازی به تأیید دیگران ندارم.
- با اشتیاق به صحبت های اطرافیان گوش می دهم، از همین طریق با آنها قاطی می شوم.
-  با افراد غریبه، در مهمانی ها آشنا خواهم شد و صحبت می کنم بدون آنکه نگران باشم درباره من چه فکر می کنند.
مهربانی به خویشتن

اگر هنگامیکه در جمع هستید دائماً این فکر در ذهن تان مانور بیاید که دیگران در مورد شما چه قضاوتی می کنند، قطعاً دستپاچه و مضطرب خواهید شد. اما شما باید این نکته را به خودتان یادآوری کنید بسیار بعید است دیگران هم با همان معیارهای سختگیرانه ای که شما درباره خودتان دارید، در مورد شما فکر کنند و قضاوت نمایند.

 

به خود اعتماد داشته باشيد و خيلي راحت صحبت كنيد

توجه به دیگران

منطقی این است که قبل از قرار گرفتن در یک موقعیت یا جمع خاص، در مورد تاثیری که بر آن جمع می گذارید، فکر کنید اما وقتی در آن جمع قرار گرفتید، دیگر باید این افکار را از خود دور کنید و تمام تمرکزتان بر کیفیت تعامل تان با اطرافیان باشد.

اندیشیدن به اینجا و اکنون

اگر در شرایطی قرار گرفته اید که شما را یاد خاطره ای ناگوار از گذشته می اندازد و به همین سبب دچار اضطراب و دستپاچگی می شوید، سعی کنید ذهن تان را بر اینجا و اکنون متمرکز کنید.

غلبه بر ناآرامی های عصبی
افراد عصبی و دستپاچه عادت دارند وضعیت را فاجعه آمیز پیش بینی کنند.

عمدتاً افرادی که در موقعیت های اجتماعی و ارتباطی دچار دستپاچگی می شوند، عوارض جسمانی مشابه علایم اضطراب از خود نشان می دهند. توانایی برای غلبه بر این علایم اضطرابی کمک زیادی به کنترل دستپاچگی افراد می کند.

برای مثال:
 - در برابر واکنش عرق کردن، سعی کنید مچ هایتان را زیر آب سرد بگیرید تا به خنک شدن تمام بدن تان کمک کند.

در برابر لکنت زبان، آرام بگیرید و مکث کنید تا لیوانی آب بنوشید یا نفسی آرام بخش و عمیق بکشید.
در برابر لرزش و تکان، پیش از رویدادهای مهم ورزش کنید. تمرینات ریلکسیشن هم می تواند بسیار موثر باشد.

در هنگام حالت تهوع، جوشانده زنجبیل و نعنا بنوشید. عمدتاً برای رفع تهوع داروهای گیاهی و شیمیایی بسیار موثری وجود دارد.
مشاهده پیامد مثبت

عصبی شدن به معنای آن نیست که هیچ کاری درست پیش نمی رود. بلکه افراد عصبی و دستپاچه عادت دارند وضعیت را فاجعه آمیز پیش بینی کنند. برای غلبه بر این وضعیت لازم است که به خودتان حرف های مثبت بزنید مثلاً «دوست دارم در امتحان موفق شوم اما اگر رد هم بشوم دنیا تمام نمی شود.»

 

بازنشر : مجله شلوغ

منبع : تبيان

محمد بازدید : 64 جمعه 28 خرداد 1395 زمان : نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تست اين قالب

تست شماره 1

تست شماره 2

تست شماره 3

تست شماره 4

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
تبليغات در مجله شلوغ
تبليغات ارزان در اينجا