close
تبلیغات در اینترنت
راه مقابله با بي حوصلگي
loading...

مجله شلوغ

درمان بي حوصله گي و درمان خستگي روحي در چند مرحله

راه مقابله با بي حوصلگي

خسته از همه چي و از همه جا

راه مقابله با بي حوصلگي

بي‌حوصلگي هنگامي روي مي‌دهد كه ما ديگر به اطرافيان، اشياي پيرامون خود و فعاليت‌هاي روزمره خود علاقه‌مند نبوده و از آن‌ها لذت نمي‌بريم. بي‌حوصلگي در واقع فقدان تنوع و انگيزش در زندگي است...

به ادامه مطلب برويد

درمان بي حوصلگي . چرا بي حوصله ام . علت خستگي فكري . بي حوصلگي يا همان خستگي فكري . از خود و ديگران خسته شده ايد . از زندگي خسته شده ايد . حوصله هيچ كاري را نداريد . حوصله تفريح را هم نداريد . دل خسته ام . احساس پوچي ميكنيد

يكي از خصوصيات انسان، تنوع‌طلبي و نياز به تغيير مداوم در شكل و نوع محركات بيروني است. سازگاري حسي سبب مي‌شود ما از فعاليت‌هاي تكراري به ستوه آييم. سازگاري حسي يعني: كاهش حساسيت حواس، زماني كه در معرض مداوم يك عامل محرك ثابت و تغييرناپذير قرار مي‌گيرند. مثلا پس از خريد يك تلفن همراه نو شوق و ذوق فراواني داريم اما پس از گذشت يكي دو ماه همان تلفن همراه برايمان تكراري و ملال‌آور مي‌شود.
بي حوصله گي خود را درمان كنيد
براي غلبه بر بي‌حوصلگي در زندگي از اين راهكارها سود بريد:
1- سعي كنيد هر از چند گاهي در زندگي خود تغييراتي هر چند جزيي ايجاد كنيد.

2- بيكاري و فقدان فعاليت يك عامل مهم در ايجاد بي‌حوصلگي است. دست به كار شويد، با نشستن و به نقطه‌اي خيره شدن چيزي عوض نمي‌شود. برخيزيد و خودتان را با كاري مشغول سازيد.

3- حس پوچي و اين باور كه زندگي، شغل و فعاليت‌هاي شما بي‌معني هستند، مي‌تواند شما را تا مرز خودكشي پيش برد. شما نبايد زندگي خود را يك دايره بي‌پايان و هدف بدانيد. اين وظيفه خود شماست كه به زندگي خود معنا بخشيد.

4- هر روز يك چيز جديد ياد بگيريد و به علم خود بيفزاييد.

 وقتي كه بي حوصله مي شويد چه كار مي كنيد

راه حل های موثر برای رفع کسالت و بی حوصلگی

بيكاري و فقدان فعاليت يك عامل مهم در ايجاد بي‌حوصلگي است

 از همه چيز خسته شده ايد

5- خود را به چالش بكشانيد. به فعاليتي دست بزنيد كه در شما استرس ملايمي ايجاد مي‌كند. مانند برد و باخت (در بازي، ورزش) و يا پذيرش ايده‌هاي جديد.

6- به ياد داشته باشيد كه هيچ چيز كسالت‌بار و خسته‌كننده نيست، بلكه اين ذهن بي‌حوصله شماست كه همه چيز را كسل‌كننده مي‌بيند. بي‌حوصلگي يك امر نسبي و دروني است. افكار خود را تغيير دهيد تا احساسات شما نيز تغيير يابند.

7- حس كنجكاوي خود را برانگيزيد. نسبت به پيرامون خود بي‌تفاوت نباشيد. سعي كنيد از همه چيز سر در بياوريد. البته به غير از مسايل شخصي ديگران.

8- خيال‌پردازي كنيد. خيال‌پردازي بيش از حد سبب دور افتادن شما از واقعيت‌ها و حقايق مي‌شود، اما از تخيل خود مي‌توانيد در رفع بي‌حوصلگي كمك بگيريد. خيال‌پردازي كنيد و به آرزوهاي خود دست يابيد.

9- تكرار فعاليت‌هاي روزمره و يا از روي عادت، بسيار خسته‌كننده است. بنابراين ديگر ايده‌ها، گزينه‌ها و احتمالات را هم انتخاب كنيد. مثلا هر روز براي صبحانه چاي شيرين نخوريد، يك روز هم قهوه و يا شير بخوريد و يا هر روز سر يك ساعت فعاليت خاصي را انجام ندهيد. هر از گاهي طرز لباس پوشيدن و يا مدل موي خود را تغيير دهيد.

10- تكراري نباشيد.

بازنشر : مجله شلوغ

منبع: بيتوته beytoote.com

محمد بازدید : 81 جمعه 04 تير 1395 زمان : نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تست اين قالب

تست شماره 1

تست شماره 2

تست شماره 3

تست شماره 4

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
تبليغات در مجله شلوغ
تبليغات ارزان در اينجا