close
تبلیغات در اینترنت
سوزش سر دل در بارداري را با ورزش از بين ببريد
loading...

مجله شلوغ

سوزش سر دل در دوران بارداري را با تمرين ورزشي از بين ببريد اين تمرينات را در مجله شلوغ ببينيد

سوزش سر دل در بارداري را با ورزش از بين ببريد

سوزش سر دل در زارداري

سوزش سر دل در بارداري را با ورزش از بين ببريد

 اگر از خانم‌های باردار درباره دشواری‌های دوران بارداری بپرسید، خیلی از آنها از سوزش سر دل شکایت می‌کنند. در صورتی که این مشکل با تمرینات ورزشی ساده ویژه دوران بارداری به راحتی حل می‌شود. به همین دلیل ما از خانم زهره شفیعی، کارشناس مامایی و مربی کلاس‌های آموزش تمرینات بارداری و زایمان، درباره این تمرینات ورزشی پرسیدیم

به ادامه مطلب برويد     درمان سوزش سر دل در بارداري با ورزش کردن اين مطلب را در مجله شلوغ بخوانيد

سوزش سر دل در دوران بارداري را با ورزش کردن از بين ببريد

شفیعی درباره سوزش سر دل در خانم‌های باردار می‌گوید: یکی از  مشکلات شایع خانم‌ها در دوران بارداری، سوزش سر دل است که به دلیل

تغییرات آناتومیک و فیزیولوژیک ناشی از بارداری رخ می‌دهد. وقتی بارداری به ویژه از نیمه دوم آن و 20 هفتگی می‌گذرد، رحم رشد می‌کند چون

جنین در حال رشد است بنابر‌این یک رحم 20 هفته به موازات ناف قرار می‌گیرد. وقتی رحم بزرگ می‌شود به معده خانم باردار فشار می‌آورد و حجم

معده‌اش را کم می‌کند اما از طرف دیگر به دلیل تغییرات هورمونی در بارداری، دریچه بین مری و معده خانم‌های باردار شل می‌شود. بنابر‌این برگشت محتویات از معده به مری صورت می‌گیرد و سوزش سر دل ناشی از آن، خانم‌های باردار را خیلی اذیت می‌کند.
یکی از تمرینات بدنی ویژه برای حل مشکل سوزش سر دل که در کلاس‌های آمادگی زایمان هم آموزش داده می‌شود، ورزش شاخ گاو است.
از شاخ گاو نترسید، آن را تمرین کنید!
شفیعی مراحل این تمرین ورزشی را به صورت زیر توضیح می‌دهد:
1- خانم‌های باردار دست‌ها را به حالت صاف و کشیده کنار بدن قرار بدهند.
2- دست‌ها را رو به بالا بگیرند به صورتی که کف دست‌ها رو به بالا قرار داشته باشد.
3- یک دم عمیق بگیرند و همزمان با بازدم دست راست را از بالای سرشانه به سمت پشت ببرند.

 سوزش سر دل در دوران بارداري

سوزش سر دل را با تمرين از بين ببريد اين مطلب را در مجله شلوغ بخوانيد



درمان سوزش سر دل 

4- دوباره یک دم عمیق گرفته و همزمان با بازدم، دست چپ را از پایین به سمت پشت بدن ببرند. آنها باید تلاش کنند دو دست را در پشت کمر به همدیگر برسانند. اگر دست‌های‌شان به هم نرسید مشکلی نیست و تنها باید کشش را در قفسه سینه و شکمشان حفظ کنند.
این کارشناس مامایی در ادامه توضیح می‌دهد: خانم‌های باردار باید این حرکت را دوباره تکرار کنند. اما این‌بار کمی در حالت کششی بمانند چون در این وضعیت تنفس جاری است بنابر‌این مادر تنفس معمولی دارد. 4 تا 5 ثانیه در این وضعیت بمانند و سپس به حالت عادی برگردند. خانم‌های باردار این حرکت را باید با دست چپ هم انجام دهند. به ‌این صورت که این‌بار آنها دست چپ را ابتدا به سمت پشت می‌برند و پس از یک دم عمیق و بازدم تلاش می‌کنند تا دست راست را از پشت به دست چپ برساند.
خانم‌های باردار باید این حرکات ورزشی را در دوران بارداری انجام دهند. هدف از این ورزش این است که کمی بین معده و قفسه سینه فاصله ایجاد شود تا خانم‌‌های باردار سوزش سر دل را کمتر حس کنند.
حواس‌تان به غذا‌یی که می‌خورید باشد
شفیعی با بیان این که مادران بارداری که سوزش سر دل شدیدی دارند، باید 20 تا 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی این حرکات را انجام دهند و سپس غذا بخورند، می‌گوید: توصیه‌های غذایی این خانم‌ها به این صورت است که‌باید غذا‌‌های چرب و نفاخ را از رژیم غذایی‌شان کم کنند، حجم غذای‌شان را کاهش دهند و وعده‌های غذایی‌شان را بیشتر کنند. همچنین آنها نباید طوری غذا بخورند و سیر شوند که معده‌شان کاملا پر شود چون احساس سوزش سر دل‌شان دوباره تشدید می‌شود.
ورزش شاخ گاو برای رفع مشکل تنگی نفس اواخر بارداری برای خانم‌ها بسیار موثر است

 

مجله شلوغ

 

 

منبع : ني ني سايت  ninisite.com

محمد بازدید : 179 دوشنبه 28 تير 1395 زمان : نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ناهيد در تاریخ 1395/4/28 و 17:08 دقیقه ارسال شده است

سلام مطالبتون واقعا مفيد بود خيلي ممنون


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تست اين قالب

تست شماره 1

تست شماره 2

تست شماره 3

تست شماره 4

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
تبليغات در مجله شلوغ
تبليغات ارزان در اينجا