close
تبلیغات در اینترنت
غذاهاي مردانه و زنانه را بشناسيد
loading...

مجله شلوغ

در مجله شلوغ اين مطلب را بخوانيد غذاهاي زنانه چيست غذاهاي مردانه چيست . بهداشت خانواده

غذاهاي مردانه و زنانه را بشناسيد

در مجله شلوغ بخوانيد غذاهاي مردانه و زنانه را بشناسيد

غذاهاي زنانه و مردانه

غذاهاي مردانه و زنانه

مردان و زنان از نظر ساختمانی و فیزیولوژی متفاوت اند و نیازهای تغذیه ای آنان نیز بر اساس جنس متفاوت است. در این مطلب به چند ماده ی غذایی مفید برای آقایان و چند ماده ی غذایی مفید برای خانم ها اشاره می کنیم، با ما همراه باشید...

به ادامه مطلب برويد

غذاهاي مردانه کدامند . غذاهاي زنانه کدامند

چه غذاهايي براي مردان خوب است

چه غذاهايي براي خانم ها خوب است

آقایان بخوانند

اسید چرب امگا 3، روی، لیکوپن، منیزیم، ویتامین ب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ای از جمله مواد غذایی است که مردان بیشتر به آن نیاز دارند. این دسته از مواد غذایی از عملکرد جنسی حمایت می کنند، ریسک بیماری های قلبی را کم می کنند و ریسک سرطان پروستات را کاهش می دهند.

* مصرف ماهی حداقل دو بار در هفته برای مردان توصیه می شود. ماهی های سالمون، خال مخالی، تن، قزل آلای دریاچه یا رودخانه، ماهی کولی، ساردین، و شاه ماهی محتوی اسید چرب امگا 3 و پروتئین بالا و اسید چرب اشباع پایین هستند. اسید چرب امگا 3 ویسکوزیته خون را کاهش داده و مانع لخته شدن خون می شود همچنین فشارخون و چربی خون را کاهش می دهد.
برخلاف اسید چرب اشباع شده که کلسترول خون را افزایش می دهد. امگا 3 باعث کاهش التهاب بدن شده و در کاهش آلزایمر و پارکینسون موثر است.

مصرف مناسب کلم بروکلی از تنش های عصبی و ورم در دوران قاعدگی در خانم ها می کاهد. ویتامین های موجود در کلم بروکلی با افزایش جذب آهن و کلسیم غذا منجر به پیشگیری از ابتلا به کم خونی فقر آهن و پوکی استخوان در خانم ها می شود

* غلات نیز نقش موثری در سلامتی دارند. غلات کامل مانند جو و گندم کامل و سبوس دار منابع غنی منگنز و سلنیوم و تریپتوفان و فسفر و منیزیم و پروتئین است و به کاهش چربی خون کمک می کند و از رسوب در عروق و سکته قلبی و مغزی و ایجاد لخته خون پیشگیری می کند و باعث فعالیت سلول های سفید خون می شود. همچنین قند خون را کاهش داده و ریسک بیماری دیابت نوع 2 را کم می کند.

* گوجه فرنگی و ترکیبات آن مانند سس و رب محتوی مواد مغذی بوده و به علت داشتن لیکوپن مانع ایجاد سرطان پروستات می شوند.

* قارچ، محرک سیستم ایمنی است و یک منبع خوب سلنیوم، مس، تریپتوفان، فسفر، روی، منگنز، پروتئین، آهن، کلسیم و فولات است.
خانم ها بخوانند

امروزه، متخصصان تغذیه بر این عقیده هستند که پنج ماده غذایی کلم بروکلی، پیاز، کلم پیچ، انواع آجیل و ماهی سالمون با تأمین مواد مغذی ای مانند آهن، کلسیم، منیزیم، ویتامین D، اسیدفولیک، ویتامین K و اسید چرب امگا 3 در تأمین سلامت بانوان موثر هستند.

در واقع این پنج ماده غذایی با دارا بودن برخی ترکیبات مفید، از بروز بسیاری از بیماری های مزمن پیشگیری می کنند. برای مثال، کلم بروکلی با دارا بودن آنزیم های خنثی کننده سموم بدن که منجر به ایجاد سرطان می شوند دفع می کند و در پیشگیری از سرطان سینه و رحم موثر است. همچنین کلم بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسید فولیک می تواند از تولد نوزاد با نواقص لوله عصبی در مادران باردار جلوگیری نماید.
بروکلی برای خانم ها

جدیدترین تحقیقات نشان می دهند که مصرف مناسب کلم بروکلی از تنش های عصبی و ورم در دوران قاعدگی در خانم ها می کاهد. ویتامین های موجود در کلم بروکلی با افزایش جذب آهن و کلسیم غذا منجر به پیشگیری از ابتلا به کم خونی فقر آهن و پوکی استخوان در خانم ها می شود.

پیاز، ماده غذایی مفید دیگری برای بانوان است که تحقیقات علمی نشان داده اند از نظر خواص همانند داروهای پیشگیری کننده از پوکی استخوان است. بنابراین در پیشگیری و درمان پوکی استخوان پیشرفته در زنان در دوران یائسگی موثر است. به علاوه این که برخی تحقیقات جدید دیگر نشان داده اند که مصرف پیاز می تواند تا 73 درصد از ایجاد سرطان رحم و تا 25 درصد از سرطان سینه پیشگیری نماید.

گوجه فرنگی و ترکیبات آن مانند سس و رب محتوی مواد مغذی بوده و به علت داشتن لیکوپن مانع ایجاد سرطان پروستات می شوند

سومین ماده غذایی موثر در سلامت بانوان کلم پیچ است. در حقیقت، مصرف این ماده غذایی در خانم ها در دوران یائسگی علائم یائسگی به خصوص گرگرفتگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
همچنین انواع آجیل به عنوان چهارمین ماده غذایی موثر بر سلامتی خانم ها شناخته شده، به طوری که مصرف متعادل انواع مغزها و سویا به شکل روزانه سبب کنترل فشارخون و پیشگیری از سرطان سینه و دیابت نوع 2، تنظیم خواب و کنترل اشتها و پیشگیری از گرگرفتگی بعد از دوران بارداری در بانوان می شود.
از گروه غذاهای دریایی، ماهی سالمون با دارا بودن مقادیر غنی از آهن، اسید چرب امگا 3، پروتئین و ویتامین D می تواند مانع ایجاد بیماری M.S که نوعی بیماری عصبی است در بانوان شود. به علاوه این که مصرف این نوع ماهی کمک زیادی در پیشگیری از چاقی شکمی و سرطان سینه در بانوان می کند

 

مجله شلوغ

تبيان

محمد بازدید : 102 سه شنبه 29 تير 1395 زمان : نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تست اين قالب

تست شماره 1

تست شماره 2

تست شماره 3

تست شماره 4

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
تبليغات در مجله شلوغ
تبليغات ارزان در اينجا